Souhlasíte s používáním analytických cookies a podobných souborů?
Jsou to malé textové soubory, které nám pomáhají sledovat zejména návštěvnost webové stránky. Více informací naleznete v sekci Osobní údaje - odkaz v zápatí stránky
Zde se nachází vypracované materiály, které se zabývají různými oblastmi, jež souvisí s médii. Materiály slouží jako podklady pro další vzdělávání ve světě médií. Texty jsou primárně vypracovány pro pedagogy 2. stupně základní škol a škol středních, které mohou tuto platformu použít jako základní strukturu pro výuku. Avšak jedinec, kterého obory též zajímají, může z těchto materiálů rovněž čerpat.
„Wellbeing je stav, ve kterém můžeme v podporujícím a podnětném prostředí plně rozvíjet svůj fyzický, kognitivní, emocionální, sociální a duchovní potenciál a žít spolu s ostatními plnohodnotný a spokojený život.“ (Iniciativa Partnerství pro vzdělávání 2030+)
V roce 1995 ozbrojený McArthur Wheely bez masky vyloupil 2 pittsburské banky. Když ho policie dopadla, byl Wheeler v šoku. Byl totiž přesvědčen, že když se před loupeží poleje šťávou z citronu bude pro kamery neviditelný Tento incident inspiroval profesora psychologie Davida Dunninga a studenta psychologie Justina Kruegera k výzkumu fenoménu, který je dnes známý jako Dunning-Kruger efekt Původní výzkum zkoumal u respondentů úroveň smyslu pro humor, anglické gramatiky a logického uvažování Před vyhlášením výsledků, se u respondentů zjišťovala jejich představa o tom, jak uspěli
Výsledky ukázaly, že respondenti, kteří měli nejhorší výsledky se nejvíce přeceňovali Naopak respondenti, dosahujících nejlepších výsledků měli tendenci podceňovat své schopnosti Tento efekt však nemůže být aplikován na jakékoliv téma, předpokladem k výzkumu je alespoň minimální znalost tématu (nikdo nebude přeceňovat své znalosti v problematice, o které nikdy neslyšel) Výsledek výzkumu tedy poukazuje na problém, že nekompetentní jedinci si právě kvůli neznalosti tématu nejsou schopni uvědomit limity své neznalosti Naopak kompetentní jedinci, kteří si jsou vědomi složitosti tématu spíše podceňují své schopnosti, protože přeceňují schopnosti ostatních a sami sebe staví do role průměrných Když byl výzkum proveden znovu s tím, že jedné skupině bylo umožněno si udělat krátký kurz logického myšlení, bylo u této skupiny pozorováno reálnější hodnocení svého výkonu Tedy čím více člověk zná určitou problematiku, tím více si uvědomuje její komplexnost a neděla zkratkovité závěry
Unitární stát
Federace
Konfederace
Právní stát
Sociální stát
+ projenost s lidmi
+ snadný přístup k informacím
+ poutavý obsah
- sdílení osobních údajů = zanechání digitální stopy
- kyberšikana
- šiření dezinformací